Partneři
/ Historic rally team Hrachovec

Motoristické začátky

Počátky našeho soutěžení se datují k lednu 2001, kdy jsem vyjel s téměř civilní Škodou 130L na, u nás slavnou, Stopu Valašské zimy. Zde jsme se všechno učili za pochodu, a tak mě to chytlo, že jsem ihned začal stavět Škodu 120S. S tou jsem pak dalších pět let jezdil soutěže seriálu Volného poháru ČR. Až se změnou silničního zákona a s obavami o budoucnost poháru, či zákonnost našich startů, jsem přešel do K4 poháru ČR v rallye. Zde jsem působil až do roku 2014. Mezitím se ke mě s druhým vozem přidala manželka Jarmila a občas zaskočil i nějaký „spřátelený“ jezdec. Další dva roky díky pracovní zaneprázdněnosti následovaly sporadické starty v rámci rallye legend v Rakousku. V současné době plánujeme účast v mistrovství historických automobilů ČR.

Má soutěžní auta

„Čistokrevná soutěžní auta jsem měl a mám dodnes jen tři. Prvním byla Škoda 120S, na které jsem začínal ve Volném poháru a postupně jsem ji vyvinul ze Škody 100L až do auta homologovaného ve skupině V. Tu jsem později poslal do světa a začal si postupně plnit sen stavbou Škody 130RS. Ta je postavena také pro skupinu V a myslím, že je v současné době ve velmi konkurenceschopném stavu a dovede prohnat se svými sto sedmatřiceti koňmi i nejedno soudobé vozidlo. Bohužel, jako každý, byť nečistokrevný historik, je i naše „eresa“ náročná na údržbu, a tak jsme počátkem tohoto roku dostavěli a otestovali tzv. malé „B“ Ladu VFTS, která se nám zdá jako levnější varianta historického vozu. Ta je otestovaná již do MČRHA. Posledním teamovým vozidlem je manželčina Honda Civic 1,6 Vti, která ač se zdá soudobým vozidlem, je vlastně také už historik.

Oblíbená soutěž

Mně se vlastně líbí skoro všechny, jinak bych tam nejel. Mě k tomu žádná smlouva nezavazuje. Ale mezi nejoblíbenější patří Rally Krkonoše a po posledním ročníku i Rally Hustopeče. Zčásti je to krásnými tratěmi a z podstatné části je to také lidmi, kteří je pořádají. Sem se, pokud to bude součástí našeho seriálu, budu vždy rád vracet, stojí to za to.

Rallyová budoucnost

No, jak jsem zjistil, když plánuji, tak je to vždy úplně jinak. Ale není tajemstvím, že bych rád s Ladou VFTS vyrazil na tratě, kam jsem doposud nemohl. Popřípadě, pokud by se někde našetřilo, tak bych se rád podíval i ven…ale to ukáže zase až čas.

Největší úspěch

Největším úspěchem byl titul mistra republiky ve skupině „V“ , v roce 2008.